Relació d’impactes
pedagògics i organitzatius al nostre centre que posarem en marxa el curs
2019-20 gràcies al programa GEETS (Erasmus Plus):
Ara fa uns dies hem pogut cloure, davant del claustre, el nostre any KA101 - Erasmus Plus del centre. En el marc d’aquest programa europeu hem creat el GEETS (Global Education Global Education and European Teaching Strategies): un consorci educatiu (2018-2019) junt amb sis centres educatius (Institut Badia i Margarit d’Igualada, Institut Terra Alta de Gandesa, Institut La Valira de La Seu d’Urgell, Institut Joan Oró de Lleida, Institut Baetulo de Badalona i Institut Ridaura de Castell-Platja d’Aro) i el Servei de Llengües del Departament d’Educació.
Relació:
1. Modificarem una part de la cantina i una sala de professors per
generar un ambient de treball i comunicació interpersonal més agradable a
l’estil dels països nòrdics.
2. Serem centre de referència UNESCO i de valors universals: posarem
en marxa 12 projectes vinculats als dies internacionals que marca UNESCO.
3. Treballarem dins del Pla d’Acció Tutorial els taller de
ciutadania-democràcia (debats): això vol dir que els 1400 alumnes el curs i,
4. Afavorirem que tots els projectes de centre (gran o petits) acabin
amb presentacions multimodals i plurilingües.
5. Reforçarem la superestructura lingüística dels informes de les
pràctiques científiques perquè l’alumnat tingui clar les parts que ha de tenir
aquest “report”.
6. Introduirem el treball-projectes entre alumnes de països diversos a
través de la plataforma oficial d’Erasmus Plus: etwinning. La proposta
començarà amb un projecte a 3r d’ESO sobre els valors fundacionals de la UE (un
projecte que coordina la Universitat de Barcelona):posem en relació els punts
2, 3, 4 i 6.
7. Hem animat al claustre a participar en els tres projectes europeus
nous (Erasmus Plus, K02) que hem redactat i que hem demanat (un d’ambiental, un
de “fake news” i un d’inclusió social).
8. Tenim redactat un projecte per a que els alumnes del batxillerat
artístic s’encarreguin de dissenyar i pintar els espais de l’institut que
permeten accedir a la biblioteca. El fet que els alumnes s’encarreguin de tenir
cura dels espais comuns, tal i com es fa a països nòrdics, millora el civisme i el sentiment de pertinença dels
alumnes.
9. A la biblioteca escolar tenim previst fer un racó sobre coeducació
i feminisme per tractar temes de gènere i desenvolupar el pensament crític de
l’alumnat.
En conclusió
Tot aquest projecte ha de servit per demostrar que els projectes
Erasmus Plus (tant els K01 com els K02) en el centre són útils i que tenen
repercussions importants en la nostra metodologia, resultats acadèmics per als
alumnes i, sobretot noves experiències educatives i coneixements ampliats per a
tots.
Vam tornar al nostre Martí i Franquès de Tarragona amb algunes
novetats que creiem que podem incorporar (amb l’adaptació que correspongui) i
que ens poden ser útils: fem productius els viatges! Pensem global i actuem
local, no? Per aquestes raons: seguim, som Europa!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada